William Schrikker wordt vervangen

Vervanging van de gecertificeerde instelling

Artikel 1:259 van het Burgerlijk Wetboek bepaalt dat de kinderrechter de gecertificeerde instelling kan vervangen door een andere gecertificeerde instelling. Wanneer de verhoudingen tussen de gecertificeerde instelling die ondertoezichtstelling uitvoert en de moeder dermate slecht zijn dat het belang van de kinderen vereist dat een andere gecertificeerde instelling met het toezicht wordt belast, kan een dergelijk verzoek worden toegewezen.

Daarbij overweegt de kinderrechter dat de samenwerking tussen de gecertificeerde instelling en [minderjarige] moeizaam verloopt. Beide partijen zijn het eens met een vervanging van de gecertificeerde instelling door Jeugdbescherming West, mede omdat deze gecertificeerde instelling beter aansluit bij het functioneringsniveau van [minderjarige] . De kinderrechter zal het verzoek daarom toewijzen. Hierbij is het van belang dat er de komende periode een goede overdracht wordt bewerkstelligd.