Teksten in deze map vallen onder het auteursrecht.
Wie met deze teksten iets anders wil doen dan ze voor eigen gebruik printen,

moet contact opnemen met kog@upcmail.nl

Truus Barendse: MIJN kind??!
Wat ouders vanaf 2015 kunnen doen en laten bij problemen.

ISBN 978-94-6129-189-9
€ 13,25 in de boekhandel en bij bol.com.

Voor mensen die een hekel hebben aan boeken. Daarom is alles zo kort mogelijk.

De jungle van de jeugdzorg vanaf 2015 heeft op deze website een geactualiseerde versie gekregen: We hakken een pad in de jeugdzorgjungle.

Maar alweer op één punt verouderd: klachtbehandeling bij de Raad voor de Kinderbescherming.

Een klacht indienen? Zo gaan we hiermee om. | Over ons | Raad voor de Kinderbescherming

Truus Barendse: De jungle van de jeugdzorg vanaf 2015.
Een overlevingspakket voor alle zekerheid (dit was dus de tweede Jungle).
ISBN 978-94-6129-177-6

Enkele recensies op Bol.com:

• Ik raad dit boek aan
  • Een kleinood en een schat aan informatie tegelijk
  • Heldere boodschap
  • Overzichtelijk
  • Praktisch toepasbaar

Verplichte lectuur voor kinderrechters en politici!

Jeugdzorg is voor de ouder in principe een robot zonder rem: voor de goedwillende gewone burger kan de jeugdhulpverlening een fuik zijn waar onderzoeken wachten, verdraaiingen van je intenties, stress en onmacht en, in het ergste geval, onterechte onder-toezicht-stelling en uit-huis-plaatsing.
Dit boek is dan precies wat je nodig hebt. Het is een kompas waarmee je je weg kunt vinden, zodat je je burgerrechten kunt uitoefenen in de jeugdzorg-jungle van overijverige consulenten, van intern begeleiders van de school van je kind, en van artsen en psychologen die aan jouw goede intenties twijfelen.
Zelden zo een helder, bruikbaar en vooral goed leesbaar werk gezien.
Vol met tips en verstandige raad en voorzien van voorbeeldbrieven.

https://www.stichtingkog.info/media/20201215_DitMoetIedereOuderLezen.pdf (Over Veilig Thuis)

3 euro per boekje, inclusief verzendkosten. bestellen bij Alice Jansen alicejansen@planet.nl

2 stuks  inclusief verzendkosten 4 euro

Meer exemplaren na overleg.

Hoe gaat de school om met jeugdzorg. Te downloaden van deze site van de mappen Actualiteit en Nuttig om te weten.

De titels hieronder zijn alleen op deze site te lezen:

Jongleur over de schreef

Aan het werk in de cliëntenraad

De kracht van de klacht
versie januari 2005

Een ijswoestijn
je moet het meegemaakt hebben om het te geloven