De hieronder staande tekst bestaat ook als gedrukte folder. U kunt die aanvragen door een bericht te sturen naar kog@upcmail.nl

KOG is een stichting door en voor gewone ouders en grootouders in contact met jeugdzorg Ouders ervaren jeugdzorg soms als hulp, maar vaak ook als bedreiging. Ouders voelen zich verdachte en weten niet wat zij kunnen verwachten. Hoe moeten ze zich opstellen? Wat is verstandig en wat juist helemaal niet? KOG wil deze ouders ondersteunen en adviseren.

Wij gaan er vanuit, dat mensen die contact met ons zoeken gewone ouders zijn, dus mensen die hun kinderen niet verwaarlozen, mishandelen of misbruiken.
(Iedereen heeft trouwens recht op correcte informatie en fatsoenlijke behandeling door instanties.)
Ouders kunnen toch met kinderbescherming te maken hebben doordat zij zelf advies gevraagd hadden bij jeugdzorg, of doordat bijvoorbeeld buren of de school ze geen gewone ouders vonden. Juist dan kunnen zij informatie goed gebruiken.

Iedereen kan contact met ons opnemen en standaardinformatie krijgen. Als mensen meermalen willen bellen of mailen, of ondersteuning nodig hebben, is het nodig dat zij donateur van de stichting worden.

De website www.stichtingkog.info  is er om anderen te laten profiteren van onze kennis en ervaring.  De contactpersonen van KOG zijn geen advocaat, maar adviseren vanuit hun kennis van de praktijk van jeugdzorg. KOG adviseert zo goed mogelijk, maar kan niet garanderen dat het uitpakt zoals u hoopt.

Reden voor de oprichting van KOG was de opstapeling van problemen waarin kinderen,ouders, en niet te vergeten grootouders terecht kunnen komen bij contact met jeugdzorg.
KOG heeft te maken met mensen bij wie de problemen reeds tot aan de lippen zijn gestegen, vooral door (soms zelf gevraagde) inmenging van consultatiebureau, school, ziekenhuis, thuiszorg, politie, advies- en meldpunt kindermishandeling (AMK) nu met de naam Veilig Thuis, bureau jeugdzorg nu met de naam Gecertificeerde Instelling, raad voor de kinderbescherming, en kinderrechter.

KOG rekent op de inbreng van de donateurs, niet alleen door donaties, maar vooral door uw ervaringen met ons te delen.

Als u geld overmaakt aan KOG, wilt u dan a.u.b. uw volledige adresgegevens vermelden? Anders kunnen wij de Nieuwsbrieven niet sturen.