Vraag aan AJL, William Schrikker Groep en SGJ over datum overdracht gezinsvoogdij aan bjz's

Aan de Directie van AJL,
Ambulante Jeugdbescherming en Jeugdhulpverlening van het Leger des Heils
Nieuwegracht 94
3512 LX Utrecht

Geachte Directie,

In het proefschrift van mevrouw M.F.M. van den Berg, ‘Ingang om de hoek, de Wet op de jeugdzorg vanuit het perspectief van de (potentiële) cliënt belicht’ (ISBN 10: 90-5850-215-5) lees ik op pag. 80: “In het Bureau jeugdzorg zijn alle taken en bevoegdheden met betrekking tot de (gezins)voogdij opgenomen. Uiteindelijk zal er maar één aparte (gezins)voogdij-instelling naast het Bureau jeugdzorg bestaan: Stichting Nidos voor minderjarige vreemdelingen. Alle andere landelijke (gezins)voogdij-instellingen, zoals de ambulante jeugdbescherming van het Leger des Heils (AJL), de William Schrikker Groep en de Stichting gereformeerd Jeugdwelzijn (SGJ) gaan langzaam op in een Bureau jeugdzorg of ontwikkelen zich verder tot aanbieder van zorg of zorgaanbieder. voetnoot Tot de definitieve overdracht oefenen de landelijk werkende instellingen hun justitiële taken namens de Bureaus jeugdzorg uit op basis van een mandaat- of machtigingsregeling.” voetnoot: De AJL heeft in samenwerking met de Bureaus jeugdzorg een transitieplan opgesteld om per 1 januari 2008 de justitietaken over te dragen aan de Bureaus jeugdzorg. Verder is de AJL actief om zich verder te ontwikkelen als aanbieder van zorg. …”

Stichting Kinderen-Ouders-Grootouders zou graag weten of AJL inderdaad per 1 januari 2008 o.a. de gezinsvoogdij overdraagt aan de Bureaus jeugdzorg.

Aan de Directie van de William Schrikker Groep
1100 AR Amsterdam

Geachte Directie,

In het proefschrift van mevrouw M.F.M. van den Berg, ‘Ingang om de hoek, de Wet op de jeugdzorg vanuit het perspectief van de (potentiële) cliënt belicht’ (ISBN 10: 90-5850-215-5) lees ik op pag. 80: “In het Bureau jeugdzorg zijn alle taken en bevoegdheden met betrekking tot de (gezins)voogdij opgenomen. Uiteindelijk zal er maar één aparte (gezins)voogdij-instelling naast het Bureau jeugdzorg bestaan: Stichting Nidos voor minderjarige vreemdelingen. Alle andere landelijke (gezins)voogdij-instellingen, zoals de ambulante jeugdbescherming van het Leger des Heils (AJL), de William Schrikker Groep en de Stichting gereformeerd Jeugdwelzijn (SGJ) gaan langzaam op in een Bureau jeugdzorg of ontwikkelen zich verder tot aanbieder van zorg of zorgaanbieder. voetnoot Tot de definitieve overdracht oefenen de landelijk werkende instellingen hun justitiële taken namens de Bureaus jeugdzorg uit op basis van een mandaat- of machtigingsregeling.” voetnoot: De AJL heeft in samenwerking met de Bureaus jeugdzorg een transitieplan opgesteld om per 1 januari 2008 de justitietaken over te dragen aan de Bureaus jeugdzorg.  … Het model voor de William Schrikker Groep sluit bij het transitietraject van de AJL aan. ”

Stichting Kinderen-Ouders-Grootouders zou graag weten of de William Schrikker Groep inderdaad per 1 januari 2008 de gezinsvoogdij overdraagt aan de Bureaus jeugdzorg.

Aan de Directie van Stichting Gereformeerd Jeugdwelzijn
3800 BN Amersfoort

Geachte Directie,

In het proefschrift van mevrouw M.F.M. van den Berg, ‘Ingang om de hoek, de Wet op de jeugdzorg vanuit het perspectief van de (potentiële) cliënt belicht’ (ISBN 10: 90-5850-215-5) lees ik op pag. 80: “In het Bureau jeugdzorg zijn alle taken en bevoegdheden met betrekking tot de (gezins)voogdij opgenomen. Uiteindelijk zal er maar één aparte (gezins)voogdij-instelling naast het Bureau jeugdzorg bestaan: Stichting Nidos voor minderjarige vreemdelingen. Alle andere landelijke (gezins)voogdij-instellingen, zoals de ambulante jeugdbescherming van het Leger des Heils (AJL), de William Schrikker Groep en de Stichting gereformeerd Jeugdwelzijn (SGJ) gaan langzaam op in een Bureau jeugdzorg of ontwikkelen zich verder tot aanbieder van zorg of zorgaanbieder. voetnoot Tot de definitieve overdracht oefenen de landelijk werkende instellingen hun justitiële taken namens de Bureaus jeugdzorg uit op basis van een mandaat- of machtigingsregeling.” voetnoot: De AJL heeft in samenwerking met de Bureaus jeugdzorg een transitieplan opgesteld om per 1 januari 2008 de justitietaken over te dragen aan de Bureaus jeugdzorg.  … Voor de SGJ tot slot zal eerst een evaluatie plaatsvinden voordat het definitieve eindperspectief wordt vastgesteld.
Het streven is om deze evaluatie in 2006 – gelijktijdig – met de tussenrapportage over de Wjz beschikbaar te hebben. …

Stichting Kinderen-Ouders-Grootouders zou graag weten wat nu “het definitieve eindperspectief” is voor SGJ. Hopelijk laat u ons weten wanneer SGJ o.a. de gezinsvoogdij overdraagt aan de Bureaus jeugdzorg.