Mail aan LOC d.d. 10 oktober 2018

Stichting Kinderen-Ouders-Grootouders
www.stichtingkog.info

Geacht LOC,
Tot ons genoegen hebben wij op uw website gezien dat LOC zelfs op zondag heeft gewerkt aan het goede doel: verbetering FEITENonderzoek in de jeugdzorg, door op 7 oktober nogmaals mee te delen dat u het nodig acht om aanvullingen te doen op het Actieplan. U hebt op 3 oktober al gezegd dat de aanbevelingen voor beter jeugdfeitenonderzoek slechts door de Minister zijn overgenomen inzover het geen afdwingbaar recht op zorgvuldig genormeerd jeugdfeitenonderzoek cf. Jw art 3.3 betreft. Onze waardering voor deze duidelijkheid is groot.

Landelijke organisatie stichting Kinderen-Ouders-Grootouders zal graag meewerken aan deze aanvullingen. In onze e-mail aan de Commissie J&V van 6 september ten behoeve van het rondetafelgesprek op 3 oktober hebben wij geschreven, zoals al verwoord op 30 april door De Groep van 18+:
"noodzakelijk is de wettelijke verankering van
-  Vastomlijnd toetsingsmodel voor de kinderrechter
-  Uitgewerkte definitie van de term waarheidsvinding
-  Vastomlijnd kader voor de normen van het feitenonderzoek
-  Objectieve en waarheidsgetrouwe rapportages op alle niveaus."

Wettelijke verankering van deze vier punten zal de huidige financiƫle problemen van de gemeenten ook zeker helpen oplossen.

Stichting KOG is TEGEN verder consequentieloos gepraat.
Stichting KOG is VOOR actie van de wetgever.

Het is een aangename gedachte dat wij LOC hierbij aan onze zijde zullen vinden.

Met vriendelijke groet,
Truus Barendse, secretaris