Verlenging ondertoezichtstelling afgewezen

De beoordeling

Uit de overgelegde stukken en de behandeling ter zitting is gebleken dat er zorgen bestonden over de opvoedingssituatie van [naam kind] . Het lukte de moeder niet om zelfstandig met de hulpverlening in vrijwillig kader de ontwikkelingsbedreigingen van [naam kind] weg te nemen. [naam kind] is daarom sinds juli 2019 onder toezicht gesteld. Daarna is de hulpverlening van Youz en Coachpoint is ingezet om meer zicht te krijgen op de opvoedsituatie en de psychische gesteldheid van de moeder. Anders dan in onderliggend verzoekschrift van de GI is opgetekend, heeft de GI ter zitting aangegeven dat na eigen onderzoek is gebleken dat de moeder sindsdien positieve ontwikkelingen heeft doorgemaakt en er op dit moment geen concrete zorgen meer bestaan over [naam kind] en de opvoedsituatie bij de moeder, die de moeder niet zelf, of met vrijwillige hulp, kan wegnemen. [naam kind] komt op tijd op school en ontwikkelt zich goed. De moeder heeft meegewerkt met het hulpverleningstraject om haar zaken op orde te krijgen, zodat zij [naam kind] kan opvoeden in een veilige omgeving. De moeder heeft zich ter zitting bereid verklaard om de hulpverlening die zij nu ontvangt, in vrijwillig kader te blijven accepteren en samen met [naam kind] in therapie te gaan.

Gelet op het voorgaande is de kinderrechter van oordeel dat niet langer wordt voldaan aan het wettelijke criterium genoemd in artikel 1:255 van het Burgerlijk Wetboek. De kinderrechter zal daarom het verzoek van de GI afwijzen.