Nu het kind al ruim een half jaar niet naar school gaat doordat de ouders het o.a. over de schoolkeuze niet eens worden, worden zij beiden in het gezag geschorst

Jurisprudentie i.v.m. ondertoezichtstelling >>

.

Nu de ouders worden geschorst in de uitoefening van de ouderlijk gezag met benoeming van de GI tot voorlopig voogdes, zal de rechtbank de verzoeken van de vrouw van 10 oktober 2014 ten aanzien van de hoofdverblijfplaats, de schoolkeuze en de zorgregeling, thans bij gebrek aan belang afwijzen. Het is aan de voogdes te bepalen welke hoofdverblijfplaats, school en zorgregeling het meest in het belang van de minderjarige te achten zijn. De voogdes kan zonder goedkeuring van de ouders of inmenging van de rechtbank daarover beslissingen nemen. De rechtbank gaat ervan uit dat de komende periode zal worden gebruikt om allereerst een school voor de minderjarige te vinden en het KCD-onderzoek te laten plaatsvinden zodat met gebruikmaking van de resultaten daarvan de voogdes zich een oordeel kan vormen over het hoofdverblijf en een zorgregeling die recht doet aan het belang van de minderjarige.