Brief aan Haarlemse Wethouder over enquête

Aan de heer Jur Botter, wethouder Onderwijs en Jeugd Haarlem

Haarlem, 20 december 2020

Geachte heer Botter,

Op 5 september 2019 hebben twee vertegenwoordigers van het Samenwerkingsverband van Ouders met Jeugdzorg, Truus Barendse en Alice Jansen, een gesprek gevoerd met u en uw medewerker Liesbeth van den Bos. De bij het Samenwerkingsverband aangesloten Stichting Kinderen-Ouders-Grootouders, waarvan wij respectievelijk secretaris en voorzitter zijn, heeft daarna zoals afgesproken een enquête op de website
www.stichtingkog.info gezet.
De website meldt op de homepage: ‘U herinnert zich wel onze oproep deel te nemen aan de KOG-enquête, en vooral ook mensen die niet ontevreden waren over jeugdzorg te vragen de enquête in te vullen. De eerste kwam binnen op 27-03, op 07-08 kwam nummer 50 binnen. We zijn er daarna mee gestopt.’
Wij hebben geen donateurs gevraagd om de enquête in te vullen: wij hadden immers opgeroepen mensen die niet ontevreden waren te benaderen. Als u de eerste pagina van de bijgesloten nieuwsbrief bekijkt, ziet u dat dit laatste niet gelukt is. Men is zeer ontevreden.
Uit Haarlem en omgeving hebben niet veel mensen meegedaan.
De enquête is weliswaar maar 50 x ingevuld, maar de inzendingen geven precies weer wat wij en de andere contactpersonen van KOG aan de telefoon steeds horen: jeugdzorg slaat je het roer uit handen, feiten zijn niet zeer belangrijk, plannen van aanpak spelen geen grote rol.

Het is jammer dat wij niets positievers mee te delen hebben. Ik wou u de nieuwsbrief komen brengen, maar na de laatste oproep van de Minister-President om zo weinig mogelijk reisbewegingen te maken gebruik ik toch maar de post.

Wij wensen u een vredig en zo gezond mogelijk 2021.

Met vriendelijke groet,