Allerlei stichtingen zijn niet plotseling bevoegd tot het indienen van verzoekschriften uhp!

Jurisprudentie overig (o.a. klachtjurisprudentie) >>

Stichting Jeugdteams Zuid-Holland-Zuid, hierna te noemen de stichting,

In dit geval is het verzoek niet ingediend door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente[naam gemeente], maar door de stichting. Ter zitting is de stichting het antwoord op de vraag waarop zij haar bevoegdheid tot indiening van het verzoek heeft gebaseerd schuldig gebleven. Niet is gebleken dat het college van burgemeester en wethouders van de gemeente [naam gemeente] haar bevoegdheid tot indiening van een verzoek heeft gemandateerd aan de stichting. In de jeugdwet zijn geen aanknopingspunten te vinden waaruit zou kunnen worden afgeleid dat de stichting (zelfstandig) bevoegd is tot het doen van een verzoek als het onderhavige.