Regiecentrum Leeuwarden tolereert geen kritiek; grootouder vindt dat praten nu lang genoeg geduurd heeft

Helaas heb ik enige tijd geleden een "zorgprofessional" gesproken bij een andere Gecertificeerde Instelling die zelfs ontslagen was om kritiek. (Truus Barendse)

Weer stukken in de Leeuwarder Courant en hier staat dat de VVD kamervragen gaat stellen. Maar....... de Kamer en de ministers Dekker en De Jonge WETEN wat er fout is. Zwartboek Brabant, Petitie Peter Prinsen, Onderzoek Follow the Money, onderzoek dossiers en rapport Keteninfantiliteit Harry Berndsen, essays van Sven Snijer, Congres Waarheidsvinding... , Rapport André Rouvoet en de vele door deskundigen aangeleverde verbeterpunten hierbij die in het Actieplan niet terug te vinden zijn. Motie Norbert Klein voor een onderzoeksrechter is 2 jaar geleden aangenomen. Wordt niet uitgevoerd. De vele brieven van deskundigen, belangengroepen en (groot)ouders.

De tijd van vragen stellen is voorbij, het is tijd voor het uitvoeren van verbeteringen. O.a. kader met spoed met echte deskundigen de inhoudsloze containerbegrippen in de slechte jeugdwet, want nu kan iedereen een kind kwijtraken zonder enige toetsing of bewijs en eis dat rechters toezien op feitenonderzoek, en  onderzoeksrapporten van echte deskundigen. Zorg dat bewijsrecht in het familierecht komt. Waarborg dat Kinderrechten ook in Nederland gerespecteerd worden : o.a. recht op beide ouders en schrap 'in het belang van het kind' want daar mag nu alles onder geplaatst worden; daarbij ‘HET belang’ bestaat niet. Als niet bewezen is, met onderzoek door deskundigen, dat er mishandeling (en dan bedoelen we niet een kind eens streng toespreken), misbruik, verwaarlozing of pathogeen ouderschap plaatsvindt dan moet een kind om kunnen blijven gaan met beide ouders. Dat een kind liever bij de ene dan bij de andere ouder is maakt niet uit, want ook in een gezin komt voorkeur voor. En verander het jeugdzorg systeem dat nu inhoudt dat ondeskundigen, op basis van leugens, verzinsels, partijdigheid, afdreigen en meer, kinderen van ouders kunnen vervreemden. En waarom? Zij verdienen hieraan, kinderhandel levert op!!!

Negatief IMAGO is onze zorg??? Neeee, het schadelijk handelen van JZ en het falende jeugdrecht met oudervervreemding/ouderverstoting = kindermishandeling tot gevolg is ONZE zorg en zouden DE zorgen van politici moeten zijn!!!

Henny Oussoren-Stöve

Appelscha