U bekijkt nu de pagina: Jurisprudentie i.v.m. ondertoezichtstelling

Een gezinsvoogd die bij de rechter verklaart dat de ots overbodig is!!

De gezinsvoogd heeft ter terechtzitting verklaard dat de moeder zich inzet voor de hulpverlening en daarvan lijkt te profiteren. De gezinsvoogd heeft met de minderjarige besproken dat het belangrijk is dat zij kan praten over het feit dat ze een andere vader heeft dan zij altijd heeft gedacht en dat ze kan bespreken hoe zij daarmee om moet gaan. De minderjarige staat op dit moment wel open voor dergelijke hulpverlening – en op dit moment wordt door de gecertificeerde instelling gezocht naar een geschikte vorm en uitvoerder – maar niet voor omgang met de vader. De gezinsvoogd heeft voorts verklaard dat de moeder zelf initiatief heeft getoond en zelf dingen heeft opgepakt, zodat zij er vertrouwen in heeft dat hulpverlening in het vrijwillig kader ook mogelijk zou zijn en dat een dwangkader niet noodzakelijk is. De gezinsvoogd heeft van de behandelaar vernomen dat het gezinssysteem goed functioneert en de minderjarige een veilige basis heeft.